Co i jak zrobić, aby sprzedawać więcej i drożej dzięki swojej marce!!!

autorka Agnieszka Wesoły

Żyjemy w czasach konsumenckich, w których marka jest jednym z większych motorów sprzedaży!

Pytanie jednak, czy każda taka jest?

Według GUS przeżywalność firm w Polsce w pierwszym roku działalności wynosi około 70%. Co to oznacza? – że na każde 3 nowe firmy, jedna z nich upada w ciągu pierwszego roku działalności. W raporcie PARP na temat stanu polskiego sektora małych i średnich przedsiębiorstw możemy przeczytać, że przeżywalność polskich firm jest najniższa w przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych – pierwszy rok przetrwa jedynie 67% takich firm  – a to te biznesy bardzo często budowane są w oparciu o markę osobistą!

Zastanawiałaś się nad tym jak to jest: dwie podobne firmy, podobne usługi, a jedna z tych firm sprzedaje więcej pomimo tego, że jej produkty są droższe lub idąc dalej jedna z firm przetrwa, a druga nie?

Przypadek?

… a może dobrze zaplanowana i wdrożona strategia?

Kiedy klienci są w stanie zapłacić więcej?

Z badań wynika, że ludzie skłonni są zapłacić wyższą ceną za produkty marek, które znają i którym ufają!

Pytanie, które warto sobie w tym momencie zadać – jakie zaufanie jest w stanie zbudować sztuczna marka, również osobista, nastawiona tylko i wyłącznie na swój zysk!

Brak autentyczności tworzy dystans – a to on jest największym wrogiem każdej marki, bez względu na to czy mówimy o marce produktowej czy osobistej!

Co jednak się dzieje, gdy dystans maleje?

Rośnie zaufanie i przystępność – i to właśnie na ten element powinnaś zwrócić uwagę Tworząc swoją strategię!

Pewno zgodzisz się ze mną, że jedną z marek, której ludzie ufają, bez wątpienia jest marka Apple! Jej klienci ustawiają się w kolejkach, aby kupić nowości Apple jako pierwsi, tatuują sobie logo, chcą być częścią pewnej zamkniętej społeczności! Ta marka bez wątpienia nie tylko darzona jest ogromnym zaufaniem, ale również kochana przez swoich odbiorców!

Spójrz teraz na ceny sprzętów w/w marki? Jak sądzisz, czy dla fanów/ społeczności Apple mają one znaczenie? A jeżeli tak, to na której pozycji znalazłby się ten argument?

W przypadku marek, które znamy, kochamy i którym ufamy cena ma drugorzędne znaczenie?!

Zatrzymajmy się jeszcze chwilę nad marką Apple! Jeżeli zapytam Cię o markę osobistą, która stoi za tym sukcesem – ile sekund potrzebujesz, aby podać mi imię i nazwisko Steave Jobs.. 1,2:)

Oczywiście możesz powiedzieć, że Steve Jobs to ikona, jak Ty możesz się do niego porównywać!

A pamiętasz od czego zaczynał? Czy nie jest może tak, że dziś masz więcej niż on na starcie? Zmianę świata swoimi innowacjami rozpoczynał od prototypu komputera, który składał w garażu swoich rodziców!

Na co postawić budując firmę w oparciu o siebie?

Dziś każda z nas może zbudować swoją markę osobistą, markę która będzie trampoliną do sprzedaży! Nie potrzebujesz do tego dużych nakładów finansowych, można startować z telefonem z dostępem do internetu, wystarczy, że:

– jesteś wytrwała i ambitna,

– wiesz do czego dążysz, masz precyzyjnie określony cel,

– masz dobrze opracowaną strategię, która bazuje na mocnym, autentycznym fundamencie, daje wartość i buduje zaufanie,

– krok po kroku wdrażasz strategię i budujesz swoją markę!

Jeżeli dobrze określisz swój fundament i pozwolisz, aby inni Cię poznali, polubili, a nawet pokochali, to za tym automatycznie pojawi się zaufanie do Ciebie i tego co masz do zaoferowania!

I uwaga – jeżeli Twoja marka składająca się z Twojego imienia i nazwiska będzie rozpoznawalna i będzie wzbudzała zaufanie, to Twoja społeczność będzie skłonna zapłacić za Twoje produkty lub usługi więcej, bo Ty będziesz gwarantem ich jakości!

Dziś dzięki marce osobistej możesz zbudować ze swoimi klientami relacje, które przełożą się na jakość i wizerunek produktów i usług swojej firmy.

Od tego, czy ktoś Ci zaufa może zależeć zarówno Twój sukces, jak i Twoja porażka! Powodzenia!

Autorka

  • Agnieszka Wesoły

    Marketingowiec/ PR-owiec/ Trener Marki Osobistej/ Przedsiębiorca
    Specjalizuję się w obszarze budowania silnej i autentycznej marki osobistej, która przynosi korzyści finansowe! Na co dzień pracuję z zarządami, managerami, liderami w obszarach związanych z zarządzaniem produktem, komunikacją marketingową, public relations oraz kreowaniem wizerunku.

    www.agnieszkawesoly.pl
    facebook.com/AgnieszkaWesolyPL

Przeczytaj także