Chcesz zacząć budować swoją markę w mediach społecznościowych? A może nie jesteś zadowolona z efektów swoich obecnych działań?
Dziś, dzięki właściwie prowadzonej marce osobistej można bardzo dużo zyskać, ale niestety i stracić, jeżeli zaniedbamy niektóre jej obszary!
Jeżeli już budujesz firmę w oparciu o swoją markę, to czy jesteś zadowolona z efektów?
Ja współpracuję zarówno z osobami, które są na początku drogi jak i tymi, które już działają, ale nie przekłada im się to na sprzedaż, dla których ogromnym wyzwaniem jest komunikacja i tworzenie treści, nie wiedzą skąd czerpać pomysły itp.
Gdy schodzimy głębiej okazuje się, że zazwyczaj w swojej działalności osoby te wzorują się na:
- profilach konkurencji,
- w biznesie mlm na tym co robi upline,
- na profilach osób, które obserwują
- działają intuicyjnie!!!
Niestety takie działanie bardzo rzadko przekłada się na sprzedaż – dlaczego? – ponieważ profil to jedno, a dobrze zaplanowana strategia efektem, której jest dany profil to osobny temat!
Jeżeli dziś Ty czujesz, że jesteś w podobnym miejscu, a może chcesz dopiero zacząć i zastanawiasz się od czego wystartować, poniżej przedstawię program na którym pracuję ze swoimi klientami! Oparty jest on o „System 5 kroków”, który pomoże Ci ułożyć wszystko we właściwej kolejności, a co najważniejsze stosując go będziesz czuła się swobodnie i wiedziała kiedy i jak działać!
Krok 1
Ty jako produkt
Ten, krok jest kluczowy w budowaniu Twojej marki! Na swoich warsztatach bardzo często mówię, że jest to fundament! Niestety często zdarza się, że jest on pomijany, a gdy tak się dzieje, okazuje się, że cała marka jest chwiejna i nie przynosi pożądanych efektów.
Przed rozpoczęciem prac nad swoją marką osobistą, kluczowe jest to, aby dobrze określić na jakich kompetencjach, doświadczeniu, wiedzy chcesz ją budować! Dokąd chcesz dojść i czy budujesz na tym, co może doprowadzić Cię do celu! Jeżeli nie będzie tutaj spójności, dalsze działania nie dadzą Ci pożądanego efektu!
Krok 2
Do kogo mówić, aby zostać usłyszanym
Jeżeli będziesz chciała mówić do wszystkich, okaże się, że nie trafiasz do nikogo. Aby być usłyszanym warto, abyś dowiedziała się czegoś więcej o swoim odbiorcy niż to, ile ma lat i w jakim mieście mieszka?! Zastanów się nad tym jak spędza dzień, co go cieszy oraz co martwi z jakimi wyzwaniami mierzy się każdego dnia! Jak i w czym możesz mu pomóc! Jeżeli dobrze go poznasz, będziesz wiedziała kiedy i co do niego mówić!
Krok 3
Co mówić? Gdzie mówić? Jak mówić?
Pora na krok 3! O czym mam pisać? Nie mam pomysłu na kolejne nagranie!
Jeżeli powyższe pytania dotyczą również Ciebie to proponuję wrócić Ci do kroku 1 i 2, może niektóre rzeczy jesteś w stanie jeszcze bardziej sobie doprecyzować. Im więcej szczegółów będziesz miała opracowanych w pierwszych 2 krokach, tym łatwiej będzie Ci dalej.
Zobacz jak różny styl Twoich wypowiedzi będzie, jeżeli będziesz mówiła do osób w wieku 20 lat lub przedsiębiorców, dla których dodatkowo będziesz autorytetem! Jak różne problemy i potrzeby mają te grupy!
Dlatego właśnie, kroki 1 i 2 są tak ważne. Od tego kim jest Twój odbiorca (jak dobrze go określisz) zależy na jakiej platformie powinnaś się z nim komunikować. Facebook to nie zawsze najlepsze rozwiązanie!
Krok 4
Teczka z narzędziami
Ten punkt to niekończąca się opowieść! Budując swoją markę będziesz korzystała z wielu narzędzi, począwszy od programów do obróbki zdjęć i filmów, narzędzi do analizy danych, tworzenia reklam, identyfikacji wizualnej itp. To na co chciałabym, abyś zwróciła uwagę na starcie – nie musisz znać wszystkiego! Gdy startujesz potrzebnych jest Ci kilka elementów, a wraz z rozwojem stopniowo będziesz miała czas na to, aby poznawać nowe narzędzia!
Krok 5
Sprzedaż
W marce osobistej sprzedaż to rezultat prowadzonych przez Ciebie działań! Oczywiście, jeżeli nie będą one spójne nie przełożą się na sprzedaż. W tym punkcie warto zwrócić uwagę jednak jeszcze na dwie kluczowe rzeczy:
- Oferta sprzedażowa – znam przypadki, gdy osoby angażowały sporo czasu w budowanie swojej marki, a nie miały opracowanego produktu, który mogłyby sprzedawać. Oczywiście możesz wystartować z marką z lekkim wyprzedzeniem – ale nie zwlekaj zbyt długo!
- Sprzedaż – może zaskoczył Cię ten punkt, ale jak ktoś może od Ciebie coś kupić, jeżeli Ty nie sprzedajesz! Jeżeli cała Twoja komunikacja opiera się tylko na prezentacji? Na podstawie czego, ktoś może u Ciebie coś kupić?
Wierzę, że jeżeli przejdziesz przez system 5 kroków budując swoją markę, będziesz czuła się z nią swobodnie i każdego dnia wiedziała co robić!